FAQ

Hoe werkt het?

HuurExpert.nl brengt het totaalaanbod van alle huurhuizen in Nederland in kaart. HuurExpert.nl is dan ook een zoekmachine en geen makelaar.

HuurExpert.nl verzamelt het huuraanbod van verschillende websites op één overzichtelijke website. Het afzoeken van tientallen websites is dus niet meer nodig, dat doet HuurExpert.nl 24 uur per dag voor jou. Het aanbod wordt continu uitgebreid en is daarom altijd actueel.

HuurExpert is dan ook een soort zoekmachine en geen makelaar of verhuurder. Bij de gevonden woningen kan er middels een link direct doorgeklikt worden naar de originele website waar de woning gevonden is, om zo in contact te kunnen komen met de makelaar of verhuurder.

Ik zoek een huurhuis, hoe kan ik beginnen?

In drie eenvoudige stappen:

Stap 1: Inschrijven
Met een account heb je toegang tot het grootste aanbod van huurwoningen in heel Nederland!

Stap 2: Inloggen
Na je registratie ontvang je direct een e-mail met je inloggegevens. Zodra je ingelogd bent, heb je toegang tot alle huurwoningen en met meer informatie.

Stap 3: Vind een huurwoning
Vanuit het aanbod kun je middels uitgebreide zoekfilters en het zoeken via de kaart, je ideale huurwoning vinden. Je kunt ook meerdere zoekprofielen aanmaken met opgeslagen zoekfilters.

Hoe krijg ik meer informatie over een huurwoning?

Zodra je ingeschreven bent bij HuurExpert.nl, kun je alle beschikbare informatie van een huurwoning bekijken. Via een link in bij woning kom je uit op de originele website waar de huurwoning gevonden is. Daar vind je de uitgebreide informatie en een manier om de verhuurder te benaderen.

Gezien wij enkel het aanbod van verschillende websites verzamelen, beschikken wij niet over meer informatie dan er getoond wordt. HuurExpert.nl kan daarom geen extra informatie over de woningen verschaffen.

Wat zijn mijn kansen bij HuurExpert.nl?

HuurExpert.nl is 24/7 bezig om het volledige aanbod aan huurhuizen van Nederland te verzamelen.

Zo maak jij meer kans om snel de ideale huurwoning te vinden. Met name in de huurmarkt is dat van groot belang, gezien de vraag vele malen groter is dan het huuraanbod.

Hoe snel mag ik resultaat verwachten?

Het aanbod van HuurExpert.nl wordt gevoed door verschillende bronnen.
Om deze reden is er een vergrote kans om sneller de gewenste huurwoning te vinden.

Er is echter geen standaard tijd waarin de ideale huurwoning gevonden wordt, dat kan variëren van enkele dagen tot weken. Het resultaat is namelijk sterk afhankelijk van een aantal factoren (de plaats, je wensen/eisen, etc.).

Gezien de verschillende (externe) factoren die van invloed zijn op je zoektocht naar een huurwoning, kan HuurExpert.nl geen garanties afgeven m.b.t. de periode waarin je een huis vindt. Wij kunnen enkel garanderen dat wij onze uiterste best doen om met onze website jouw kansen te vergroten.

Kun je direct reageren op woningen?

Vaak wel. Voor veel woningen zijn er contactgegevens beschikbaar om rechtstreeks in contact te komen met de verhurende partij.

Aanbieders van sommige woningen bieden echter geen mogelijkheid om direct via HuurExpert.nl te reageren.

In dat geval bieden wij de link(s) naar de website(s) waar de betreffende woning initieel gevonden is. Zo kun je doorklikken naar de website om van daaruit te reageren.

Let wel, dat sommige aanbieders een (betaalde) inschrijfprocedure hanteren om in contact met de verhuurder te kunnen treden.

Met de filosofie "meer aanbod, grotere kans op slagen" worden ook deze woningen via HuurExpert.nl voor je inzichtelijk gemaakt.

Is het aanbod up-to-date?

Doordat huurwoningen soms razendsnel verhuurd worden, nemen wij diverse maatregelen om het aanbod up-to-date te houden. Zo werken wij bijvoorbeeld de woningen meerdere malen per dag bij om de kans op reeds verhuurde woningen in het aanbod drastisch te verlagen.

Ook kan het soms voorkomen dat woningen incorrect of op verschillende wijze op andere websites aangeboden worden. Aan onze kant doen wij er alles aan om het aanbod zo schoon mogelijk te houden en ontdubbelen bijvoorbeeld dergelijke woningen.

Ondanks dat wij continu ons uiterste best doen en onze methoden steeds verder verbeteren en aanscherpen, is het helaas niet altijd waterdicht. Daarom is er ook bij iedere woning een knop beschikbaar om een fout te melden. Als er iets door de programmatuur glipt, kunnen wij het op deze wijze handmatig corrigeren.

Wat is het telefoonnummer van HuurExpert.nl

Omwille van de efficiëntie van onze bedrijfsvoering geven wij er de voorkeur aan, per email te communiceren. Zo kunnen wij de prijzen van onze diensten zo laag mogelijk houden.

Wij streven er naar je email binnen één werkdag te beantwoorden.
Je kunt contact met ons opnemen middels het contactformulier of door ons een e-mail te sturen via: support@huurexpert.nl.

Ik heb de activatie e-mail niet ontvangen

Heb je de e-mail met inloggegevens niet ontvangen? Controleer dan even de SPAM (ongewenste e-mail of junkmail) map, het kan zijn dat de e-mail daarin beland is.

Kun je de e-mail ook niet in de SPAM folder vinden, neem dan contact op met ons middels het contactformulier of stuur ons een e-mail via: support@huurexpert.nl.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt

Je kunt je gegevens zelf weer opvragen.

Op de inlogpagina kun je klikken op wachtwoord vergeten. Vul het e-mailadres in waarmee je je hebt ingeschreven op HuurExpert.nl en klik op 'Verstuur'.

De inloggegevens worden je per e-mail toegestuurd.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Je dient ingelogd te zijn om het opgegeven e-mailadres te wijzigen.

Klik dan rechts bovenin op je naam en ga naar Mijn Account, onder het kopje Mijn Profiel, kun je het e-mailadres aan passen.

Ik heb betaald maar ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?

Als de iDEAL-betaling vroegtijdig wordt afgebroken, kan je je account niet activeren. Kijk daarom eerst je bankrekening na om er zeker van te zijn het geld daadwerkelijk is afgeschreven.

Is het geld wel afgeschreven van je bankrekening en je kunt niet inloggen, neem dan contact op met ons middels het contactformulier of stuur ons een e-mail via: support@huurexpert.nl.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij de gegevens van de betaling nodig. De volledige omschrijving, datum en rekeningnummer kunnen daarbij helpen, of een screenshot waar deze gegevens op zichtbaar zijn.

Zit ik vast aan een abonnement?

Nee, je zit nergens aan vast. Je kunt op ieder moment je account opheffen en daarmee opzeggen. Wanneer je ingelogd bent, kun je met een druk op de knop eenvoudig zelf je account opheffen via Mijn Account.

Ook kun je ons een e-mail sturen, dan maken wij het voor je in orde. In vrijwel alle gevallen handelen wij e-mails af binnen één (werk)dag, vaak zelfs dezelfde dag nog.

Wanneer je account is opgeheven, ontvang je (automatisch) een e-mailbericht ter bevestiging.

Wanneer je je account activeert, wordt deze steeds automatisch voor dezelfde periode verlengd. Dus neem je bijvoorbeeld een Plus account(maand), wordt deze steeds automatisch met een maand verlengd, zodat je niet onverhoopt woningen misloopt. Heb je echter je huurwoning gevonden of heb je een andere reden dat je niet meer gebruik wenst te maken van je (betaalde) account, kun je dus direct op elk gewenst moment de verlenging uitzetten of je account volledig verwijderen.

Hoe verwijder ik mijn account?

Je dient ingelogd te zijn om je account te kunnen verwijderen.

Klik dan rechts bovenin op je naam en ga naar Mijn Account, onder het kopje Mijn Diensten, zie je de knop 'Account verwijderen'.

Ook kun je ons een e-mail sturen, dan maken wij het voor je in orde. In vrijwel alle gevallen handelen wij e-mails af binnen één (werk)dag, vaak zelfs dezelfde dag nog.

Hoe zit het met herroepingsrecht?

Mocht je je om welke reden dan ook bedenken, heb je binnen veertien dagen het recht om je betaalde account te herroepen.

Op deze pagina vind je uitleg hoe dat in zijn werk gaat.

Waar kan ik klachten melden?

Wij doen altijd ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Desondanks kan het echter helaas toch voorkomen dat we niet iedereen naar volledige tevredenheid kunnen helpen.

Wanneer je een klacht hebt, willen wij deze uiteraard zo goed mogelijk afhandelen. Voordat je de klacht indient, is het daarom van groot belang om de informatie op deze pagina te lezen.

Hier staat tevens toegelicht hoe je een klacht kunt indienen die wij in behandeling kunnen nemen.

Schrijf je gratis in

en je wordt op de hoogte gehouden zodra we een
nieuwe woning gevonden hebben!

Deze pagina wordt automatisch vertaald door Google Translate

De overeenkomsten worden echter in het Nederlands gesloten.